• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

CSN lån, vad krävs?

cinnamongirl

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
5 December 2018
Meddelanden
318
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
Ska ev börja studera i januari och 3 terminer fram. En fundering..
Är det ”lätt” att få CSN lån?
Ifall man är skuldsatt (ca6-700k) i lån och krediter, plus en dålig UC-score med flertalet förfrågningar.

Någon som sitter inne på info ang CSN ifall man redan är skuldsatt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Ska ev börja studera i januari och 3 terminer fram. En fundering..
Är det ”lätt” att få CSN lån?
Ifall man är skuldsatt (ca6-700k) i lån och krediter, plus en dålig UC-score med flertalet förfrågningar.

Någon som sitter inne på info ang CSN ifall man redan är skuldsatt?
Det spelar ingen roll alls om du är skuldsatt, det viktigaste är att du skötte återbetalningen om du har haft csn lån innan. Om du har inte lånat innan då kommer du att beviljas lånet oavsett hur mycket är du skuldsatt.
 
Senast ändrad:

cinnamongirl

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
5 December 2018
Meddelanden
318
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
Det spelar ingen roll alls om du är skuldsatt, det viktigaste är att du skötte återbetalningen om du har haft csn lån innan. Om du har inte lånat innan då kommer du att beviljas lånet oavsett hur mycket är du skuldsatt.

tack för ditt svar! :)
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
tack för ditt svar! :)
Och en sak till...Om du tänkte plugga från 3 januari ansök om studie medel redan nu. Jag fick vänta på beslutet 5-6 veckor. Du måste fylla in ansökan rätt(du kan få vägledning via telefon), att allt stämmer, annars det kan dröja med beslutet. Ring till dem och få tips om allt. Lycka till!!!
 

cinnamongirl

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
5 December 2018
Meddelanden
318
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
Och en sak till...Om du tänkte plugga från 3 januari ansök om studie medel redan nu. Jag fick vänta på beslutet 5-6 veckor. Du måste fylla in ansökan rätt(du kan få vägledning via telefon), att allt stämmer, annars det kan dröja med beslutet. Ring till dem och få tips om allt. Lycka till!!!
Tusen tack igen!!
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 806
Mottagna reaktioner
598
Poäng
627
Och ansök årsvis också...
Dvs inte termin för termin. Söker du för ett år framåt så är du garanterad utbetalningar för ett år framöver. Annars blir du granskad direkt efter en termin..
 

cinnamongirl

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
5 December 2018
Meddelanden
318
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
Och ansök årsvis också...
Dvs inte termin för termin. Söker du för ett år framåt så är du garanterad utbetalningar för ett år framöver. Annars blir du granskad direkt efter en termin..
Tusen tack till dig med

nästa års studier kommer bli en räddning/vändning för mig just nu känner jag i och med att jag skulle kunna få det CSN lånet
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 869
Mottagna reaktioner
1 865
Poäng
1 277
Det krävs att man är antagen och har registrerat sig på kursen också.
 

Tuffatider

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
74
Poäng
206
Ska ev börja studera i januari och 3 terminer fram. En fundering..
Är det ”lätt” att få CSN lån?
Ifall man är skuldsatt (ca6-700k) i lån och krediter, plus en dålig UC-score med flertalet förfrågningar.

Någon som sitter inne på info ang CSN ifall man redan är skuldsatt?

Du har ju redan fått svar i tidigare inlägg. Jag vill tillägga att Du bör kontakta alla Dina långivare och förklara Din situation, då kanske Du kan få till en vettig betalplan som gäller under och efter studietiden. Inte kul att starta en utbildning med en gammal skuld som sätter stopp på allt du stävat efter.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp